Villkor och bestämmelser
Om du har några särskilda krav på leveransen av ditt paket ber vi dig att kontakta oss så snart som möjligt och senast omedelbart efter att du har bekräftat din beställning. Vi kommer alltid att försöka hitta en lösning för att uppfylla dina krav.
Leveranserna sker under veckans alla dagar, utom helgdagar och lördagar, mellan kl. 08.00 och 18.00.
När du gör din beställning kommer du att bli ombedd att välja leveransmetod. Du kan välja hemleverans, standard- eller expressleverans eller leverans till ett utlämningsställe.
Om du väljer hemleverans :
*Ditt paket kommer att levereras till den leveransadress som du angav när du gjorde din beställning (den kan skilja sig från din faktureringsadress).
*Det är viktigt att du ger oss all information vi behöver för att leverera paketet, till exempel: gatunamn och nummer, byggnadsnummer, gränd, kod till byggnadens dörr, förekomst av en porttelefon med ditt namn på, annat namn etc.
*Se till att du anger en adress där någon kan hämta ut ditt paket under vardagar mellan kl. 8.00 och 18.00.
*Läs stycket "Vänligen notera" nedan.
Om du väljer att få din beställning levererad till en "point relais": (tillgänglig i Frankrike, Belgien och Spanien)
*Du kan hämta ditt paket när det passar dig.
*När ditt paket har anlänt till reläpunkten kommer du att informeras via e-post och/eller textmeddelande. Det är därför viktigt att du anger en e-postadress och ett mobiltelefonnummer.
*Tänk på att inte vänta för länge: relästället förvarar ditt paket i cirka tio dagar. Om du inte hämtar ut det kommer det att skickas tillbaka till oss.
*Läs stycket "Vänligen notera" nedan.
Du väljer transportör när du gör din beställning:
Oavsett vilken transportör du väljer skickas paketet samma dag om beställningen valideras före kl. 11.00.
Beställningen godkänns när betalningen med kreditkort har godkänts eller när betalningen med check eller banköverföring har bekräftats.
Transportörer levererar inom 2 till 8 dagar på hela det franska fastlandet. Utanför Europa kan det ta mellan 4 och 10 dagar beroende på destination och transportör.
Paketen skickas till din hemadress via :
*La Poste (Colissimo) för Frankrike, DOM TOM (Colissimo DOM), Schweiz (Mon domicile Europe),
*Colissimo International för vissa länder utanför EU (t.ex. Nordafrika).
*Chronopost för expressleverans på det franska fastlandet
*Chronopost Express International för leverans utanför Frankrike till ett europeiskt land
*DHL eller FEDEX eller Colissimo International för resten av världen
Vår logistiker har rätt att ändra valet av transportör om han anser att valet inte är lämpligt vid tidpunkten för avsändandet av paketet (särskild ekonomisk situation).
Vänligen notera detta:
Om du väljer hemleverans:
En extra kostnad tillkommer om din adress är belägen i ett svårtillgängligt område (i bergen eller på en ö). Du kommer att informeras om detta när du gör din beställning.
Du kan bli ombedd att betala skatt om din adress är felaktig eller ofullständig.
*** Om du väljer leverans UTAN underskrift:
När detta alternativ erbjuds dig vid tidpunkten för ditt köp kommer paketet att deponeras i din brevlåda om det överensstämmer med poststandarder. Under villkoren i transportörens kontrakt "la poste", om spårningen av paketet indikerar dess leverans, kommer det inte att kunna bestridas på grund av det tidigare godkännandet av villkoren för leverans utan underskrift. Ingen ersättning kan krävas. Det är därför vi begränsar valet av denna tjänst till beställningar med lågt värde för att begränsa riskerna.
*** Om du väljer expressleverans:
Om du har valt snabb transport (Chronopost) kommer leveransen att planeras inom 24 timmar efter att ditt paket har avgått på en arbetsdag (exklusive lördagar, söndagar och allmänna helgdagar).
Observera dock att för beställningar som görs efter kl. 12.00 en fredag som inte är en allmän helgdag kommer leveransen att ske påföljande måndag om den måndagen inte är en allmän helgdag.
Om du väljer att få din beställning levererad till en "Point Relais":
När ditt paket har anlänt till reläpunkten kommer du att informeras via e-post och / eller textmeddelande.
- E-postmeddelandet som skickas av Mondial Relais kan komma i dina oönskade "skräppost" -meddelanden, så vi rekommenderar att du håller ett öga på dem.
- Om du inte får meddelandet uppmanar vi dig ändå att kontakta den valda Point Relais, för om det inte finns något problem kommer ditt paket att vänta på dig där, cirka 72 timmar efter att ditt paket har lämnat.
- Ditt paket kommer att hållas på Point Relais i högst 7 dagar. Efter denna tid kommer det att returneras till oss. För att få en ny sändning kommer du att bli ombedd att betala en ny avgift eftersom returkostnaderna (transport och logistik) kommer att faktureras oss. Om ordern återbetalas dras kostnaden för returen av.
- Under sommaren eller andra hektiska perioder (slutet av året) är många reläpunkter stängda eller mättade. Ditt paket kan automatiskt komma att skickas till ett annat utlämningsställe än det du har valt. Du kommer att informeras om detta via e-post och/eller sms. Det nya utlämningsstället kommer att vara det som ligger närmast ditt val, men beror på tillgänglighet. Avståndet mellan de två utlämningsställena kan vara betydande. Om du inte hämtar ut ditt paket kommer du att bli ombedd att betala för en ny försändelse.
*** Spåra ditt paket:
Du kan spåra ditt paket när som helst: så snart det har lämnat våra lokaler kommer en länk att skickas till dig via e-post med titeln "[Echlorial] en cours de livraison". Observera att meddelandet kan hamna i din skräppostmapp, så håll ett öga på det.
Denna spårningslänk finns också tillgänglig i ditt kundkonto på vår webbplats. Klicka bara på orderreferensen i din orderhistorik!
Samtidigt står vi till ditt förfogande. Om du har några frågor, vänligen kontakta oss på 04 74 27 89 41 eller contact@echlorial.fr.
Priser
Du kommer att bli ombedd att betala ett bidrag till fraktkostnaderna när du gör din beställning. Detta kommer att visas i din korg när du har angett din leveransadress och innan du betalar.
Fraktavgiftens storlek beror på :
- destinationen
- valet av leverans till ditt hem (eller annan adress) eller till ett utlämningsställe
- val av leveranstid (express eller icke-express)
- valet av leverans med eller utan underskrift, om beställningen är mindre än 80 euro (för leverans utan underskrift finns det ingen regressrätt mot transportören om spårningen bekräftar leveransen).
Vår önskan att begränsa vårt koldioxidavtryck så mycket som möjligt har lett till att vi prioriterar leveranser till reläpunkter.
Det är därför som bidraget till kostnaden för leverans till en reläpunkt är minimal för Frankrike och Belgien och är gratis om din beställning är över 80 euro. Denna avgift kan vara högre om din adress anses ligga i ett "avlägset område" av transportören, som kommer att tillämpa en tilläggsavgift (detta är fallet för vissa bergsområden och öar).
I Europa erbjuds reläpunktsleverans överallt där tjänsten finns. Kostnaderna är beroende av land och hålls på ett minimum.
Vid leveransproblem - Reklamationer
Om ett paket anländer skadat rekommenderar vi att du uttrycker dina reservationer om paketets integritet till leveranspersonen och informerar INTELLIMED-företaget genom att skicka foton av paketet så snart som möjligt.
Om paketet är alltför skadat har du rätt att inte ta emot det. Vi rekommenderar att du tar foton av skadan.
Företaget förbinder sig att återbetala eller byta ut de skadade produkter som returneras. Produkterna måste returneras till INTELLIMED, 69 rue d'Alep 38080 L'Isle d'Abeau, Frankrike, i samma skick som de mottogs, i synnerhet i originalförpackningen. I samtliga fall rekommenderar vi att du kontaktar företaget omedelbart efter mottagandet.